تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

ایوایلو پتف کیست؟| با گزینه احتمالی سرمربی‌گری استقلال آشنا شوید

سوابق و پیشینه درخشان ایوایلو پتف موجب شده است تا وی به عنوان یکی از گزینه‌های مورد نظر برای مربی‌گری باشگاه استقلال مطرح شود. در این مطلب درباره بیوگرافی و سوابق و افتخارات وی ایوایلو پتف بخوانید.

ایوایلو پتف کیست؟| با گزینه احتمالی سرمربی‌گری استقلال آشنا شوید

رویداد۲۴ | سیما صابری: اخیراً گمانه‌هایی مبنی بر حضور ایوایلو پتف، سرمربی بلغارستانی به عنوان سرمربی بعدی باشگاه استقلال شنیده می‌شود. در این مطلب به سوابق و بیوگرافی ایوالیو پتف می‌پردازیم.

بیوگرافی ایوایلو پتف

ایوایلو پیتف در ۹ جولای ۱۹۷۵ در لاوچ، بلغارستان متولد شد. رویای کودکی وی در سال ۲۱ سالگی‌اش به حقیقت پیوست و موفق شد اولین قرارداد حرفه‌ای خود را به عنوان بازیکن فوتبال با باشگاه فوتبال لیتکس لاوچ امضاکند. پتف به مدت شش سال در این تیم بازی کرد. وی طی این مدت فرصت تجربه قهرمان شدن دوباره در بلغارستان در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ را پیدا کرد و یک بار دیگر نیز قهرمانی در جام حذفی بلغارستان در سال ۲۰۰۱ را تجربه کرد.

ایوایلو پتف در دو سال آخر دوران حرفه‌ای‌اش در فوتبال، عضو باشگاه فوتبال اتار ولیکو تارنوو و بازیکن باشگاه فوتبال لیوبیمیتس بود.

دوران پر فراز و نشیب مربی گری ایوایلو پتف

وی پس از بازنشستگی در تابستان ۲۰۱۰، با باشگاه "لودوگورتس رازگراد" به عنوان سرمربی قرارداد امضا کرد و در عرض سه سال این تیم به لیگ برتر بلغارستان صعود کرد و دو بار پیاپی قهرمان بلغارستان، قهرمان جام حذفی و سوپرکاپ بلغارستان شد.

ایوایلوپتف در اکتبر ۲۰۱۳ بلغارستان را به مقصد قبرس ترک کرد تا سرمربی‌گری باشگاه فوتبال آئل. لیماسول را بر عهده بگیرد. زمانی که پتف به این تیم پیوست، در رده پنجم لیگ قرار داشت، اما با توانایی‌های پتف این تیم توانست به لیگ قهرمانان اروپا راه یابد و با اختلاف گل، قهرمانی لیگ را به تیم مقابل واگذار کند.


بیشتر بخوانید: آرون بوپندزا کیست؟| مذاکرات پرسپولیس با ستاره گابنی به کجا رسید؟


وی در پاییز ۲۰۱۴ از این باشگاه جدا شد و در پایان سال به عنوان سرمربی تیم ملی بلغارستان منصوب شد. این تیم در دو دوره مقدماتی پیاپی از سوی ایوایلو پتف مربی‌گری شد. او همچنین به عنوان سرمربی دینامو زاگرب فعالیت کرد و در دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی جدید باشگاه اومونیا نیکوزیا در لیگ برتر قبرس معرفی شد. در دو فصل بعد، به ترتیب سرمربی باشگاه القادسیه عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ و سرمربی یاگیلونیا بیاویستوک در سال ۲۰۲۰ بود.

ایوایلو پتف کیست؟| با گزینه احتمالی سرمربی‌گری استقلال آشنا شوید

پتف در ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی تیم ملی بوسنی و هرزگوین منصوب شد. این تیم در طول دو سال هدایت بوسنی، توانست به گروه A جام ملت‌های اروپا صعود کند. بوسنی و هرزگوین توانست جایگاهی در قرعه‌کشی مرحله گروهی مقدماتی یورو ۲۰۲۴ به دست آورد و همچنین گزینه‌ای برای صعود به یورو ۲۰۲۴ از طریق پلی‌آف داشته باشد.

افتخارات پتف در سال‌های اخیر

به گزارش رویداد۲۴ پتف در اوایل سال ۲۰۲۳ به عنوان سرمربی تیم بلغارستانی، یعنی باشگاه فوتبال لودوگورتس برگزیده شد. این تیم با مربی‌گری پتف در طی سه ماه موفق شد ۱۴ پیروزی از ۱۷ بازی به دست آورد و هم قهرمانی لیگ بلغارستان و هم جام حذفی بلغارستان را ببرد.

ایوایلو پتف اولین مربی شدمکه دو بار قهرمانی داخلی را با تیم لودوگورتس به دست آورد و نامش به عنوان مربی با بیشترین جام‌ها در تاریخ لودوگورتس ثبت شد. وی همچنین رکوردیروزی برای تیم بلغارستان را نیز شکست.

ایوایلو پتف کیست؟| با گزینه احتمالی سرمربی‌گری استقلال آشنا شوید

پتف در اوایل نوامبر ۲۰۲۳ به باشگاه یونیورسیتاتئا کرایووا پیوست. در آن زمان تیم در شرایط چالشی قرار داشت و در رده پنجم جدول بود، اما با امید به صعود به مسابقات اروپایی، فضای مثبت و اجرای رویکرد تیمی مناسب، تیم موفق شد به جایگاه دوم در جدول راه یابد.

به تجربه‌های ایوایلو پتف می‌توان دوران حضور در باشگاه بارسلونا، والنسیا و اسپانیول را اضافه کرد. یادگیری از مربیان موفقی همچون پپ گواردیولا، اونای امری و مائوریسیو پوچتینو نیز در کارنامه وی جای دارد. ضمناً پتف می‌تواند به زبان‌های بلغاری، انگلیسی، روسی، صربی و کرواتی صحبت کند.

همین سوابق و پیشینه درخشان نیز موجب شده است تا به عنوان یکی از گزینه‌های مورد نظر برای مربی‌گری باشگاه استقلال مطرح شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان